T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Op weg naar de Alpen.

Guten abend,

Ja, het gaat snel. Vanochtend nog ver in Italiaans sprekend Italië en nu al staan we aan de opgang naar de "Reschenpass" en kunnen we al weer gewoon Duits spreken. Vandaag zijn we weer zo'n 440 km verder gekomen, of 440 km dichterbij huis dus. De teller staat inmiddels op bijna 4700 km.

Na een prima ontbijt zaten we al om 09.00 uur op de autostrada A1 richting Bologna. Dit is een al tamelijke oude verbinding met nog véél bochtenwerk en oudere viaducten. Er is inmiddels een nieuwe variant die min of meer parallel loopt maar wij kozen natuurlijk voor de optie A1 Bologna Panoramico. Ook een voordeel hiervan is dat bijna al het vrachtverkeer kiest voor de nieuwere variant. Al snel was Bologna bereikt, de stad bleef rechts van ons, wij tuften door richting Modena. Ongeveer 40 km verder is dan de afslag naar rechts richting Brennero. De bedoelde koffiestop nét voorbij de rivier de Po liep even mis dus nog een stukkie verder. Als de bergen alweer in zicht zijn is er tied veur een bakkie, een happie, even uit het zadel. Inmiddels al bijna 180 km afgelegd.

Het plan is om voorbij Verona de snelweg te verlaten en dan een stuk langs het Lago di Gardo te rijden. Aan de noordzijde kunnen we dan weer terug naar de A22, Brenner-autobahn. Het is zeker mooi zo langs het meer te rijden maar wát is het al druk. Auto's, motoren, heel veel fietsers. Hoe gaat dit hier dan als het hoog seizoen is??? Mij hier dan niet gezien!! Bij Rovereto pakken we weer de A22 tot vóór Bolzano. Hier steken we binnendoor naar de autoweg Bolzano - Merano. Één en al wijnbouw hier, prachtig frisse groene druivenranken zo ver je kan zien. We sluiten aan op de weg naar Merano en verder naar het overnachtingsadres, Pension Feldgärtenhof. Het ligt heerlijk vrij, beetje hoger en heeft zonder meer iets "Tirools". Groot, balkons en grote dak oversteken. Zeer gastvrije ontvangst, prima kamers én heel prettig, een koelkast met o.a. Weissen Stephaner"!!!

Straks lekker eten iets verderop waar alles "Hausgemacht" is. Smullen dus. Morgen geht es weiter. Over de Reschenpass naar Landeck. Dan richting Bodensee en Zwartewoud. Nog twee dagen!!!

Grüsse aus Südtirol, team Greece.

Anneloes

Liebe Grüsse zurück???

Jan en mini

Dat vind ik ook wel mooi dat jullie weer bijna thuis zijn dan kan ik weer mooi met Renate weer lopen en natuurlijk ook met Burre gr en morgen weer een fijne dag gewenst