T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Terug in Italië.

Buona sera tutto,

Vanochtend zijn we weer geland in Italië, in Bari. Vanaf 07.00, Italiaanse tijd, konden we aan boord ontbijten. Tijd genoeg want rond 09.00 zou de Superfast2 aanmeren. Dat klopte ook wel zo ongeveer en al snel waren Tiem en ik met de mesienes van boord. De auto's ging wel even duren want zij stonden op het onderste autodek geparkeerd. Nou ja, we stonden mooi in de schaduw te wachten dus no problemo. Toen we dan compleet waren moesten we de stad nog uit en dat ging, zeg maar, langzaam. Al het vrachtverkeer moet dan ook via één en dezelfde uitgang richting autostrada.

Toen de stad achter ons lag kon dan "het gas d'r op. Al rap wordt het warm, goed warm, tot 37*. Voorbij de splitsing Napoli/Pescara even een koffiestop. Inmiddels toch al weer ruim 100 km afgelegd. Nog zo'n 60 km te gaan tot aan de afslag Benevento. Hier begint het meer toeristische deel van deze etappe. Richting de "Abruzzen". Toch besluit ik hier de trip wat aan te passen. Ik laat Garmin even een directe route maken naar het hotel in Gioia dei Marsi. Deze variant verschilt eigenlijk niet zo heel veel met de oorspronkelijke route maar levert wel behoorlijk tijdwinst op. Goeie keus blijkt later. Helaas ook hier weer een "deviation" wat ik niet helemaal op de voorgestelde manier oplos máár met z'n allen komt ook dit weer voor de bakker. Voorbij Isernia maken we een langere pauze bij een trattoria. Een héérlijke panini, vers gemaakt met proscuitto en kaas. Helemaal top!!!

We geraken steeds verder in het Parco Nazionale d'Abruzzo. Prachtig gebied waar nog beren, wolven en veel ander wild leeft. Niet dat we dit te zien krijgen maar het geeft maar aan wat een groot, leeg, ruig gebied dit is. We klimmen tot1400m. Plots dan toch, gewoon bij een kruising een rustig wachtende vos. Inmiddels de brandstof ook weer op peil leggen we de laatste loodjes af. Hotel Filippone lig nét voor het plaatsje, ziet er prima uit. We kunnen hier ook eten, dat is ook wel een keer lekker, niet meer weg te hoeven.

Morgen weer verder, richting Florence. Wel zeker wat meer autostrada kilometers maar nou ja, het zij zo.

Wederom tot zover, R&R, J&K, M&A, T&A.