T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Verder noordwaarts.

Buona sera,

We zijn inmiddels aangekomen tot nét ten noorden van Florence, Firenze. De teller staat inmiddels ruim voorbij 4200 km. Vandaag een rit van zo'n 385 km. We konden lekker op tied ontbijten, rond 07.30 zaten we al aan de thee, cappuccino en andere Italiaanse ontbijt dingetjes. Net voorbij 09.00 waren we alweer "on the road". Voor het eerst sinds lange tijd had ik weer een shirt onder de jas, de rits weer dicht. Het weer was weer toppie. Eerst afdalen, dan een stukje A25 en daarna weer een prachtige, goed bollende, tweebaansweg richting Rieti en Terni. Prachtige vergezichten, oude stadjes op bergtoppen en lekker weinig verkeer. Ergens onderweg is nog een cappuccino gescoord.

Uiteindelijk komen we dan toch op de A1 terecht. Autostrada Roma - Firenze - Bologna. Ook vanaf de vierbaans is er toch best nog wel veel moois te zien. We liggen mooi op schema dus rond 12.30 eerst pauze. Pannini's met heerlijke ham en mozzarella, fruit en natuurlijk drinken. Dan weer verder. De temperatuur heeft ook al weer de 35/36* aangetikt.

Op ongeveer 30km voor Florence nog weer een koffiestop. Omdat we best op tijd zijn gaan we de autostrada verlaten bij de afslag Florence-sud en rijden we door de drukte van de stad, altijd fun om te zien hoe het verkeer in zo'n Italiaanse stad reilt en zeilt. Echte mooie oude gebouwen, dingen zien we niet. Dan moet je toch echt in het centrum zijn. We passeren de Arno, de rivier waarover de beroemde bruggen liggen. Nog een stukkie naar Hotel La Viletta in Calenzano. Een beetje voorstad van Florence, misschien niet de "most beautiful place to be" maar wél dichtbij de A1. Dat is dan weer prima voor morgenochtend als we verder trekken richting Bologna.

Vandaag dus toch weer 385 km weggereden. Een zéker prachtig eerste gedeelte over mooie, ruime, rustige wegen. Daarna een misschien minder interessant maar best wel lekker sturend gedeelte over de Autostrada del Sole. Morgen verder, Bologna, Modena, Verona tot bijna Bolzano. Daar richting de "Reschenpass".

Ci veddiamo domani, tot morgen.

Anneloes

Mooi om te lezen hoe je altijd het positieve ziet en opschrijft. Veel succes en rijplezier weer morgen. Op naar de Alpen!