T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Korte etappe.

Kalispera,

Vandaag een tamelijk korte etappe, een kleine 100 km, naar Olympia. Inderdaad geboorteplaats van de spelen. We hebben lekker rustig aan gedaan. Relaxt ontbijten, niet te vroeg. Rond 10.45 zijn we weer ingestapt/opgestapt. Eerst min of meer langs de kust noordwaarts, naar Kypirissia. Het is hier vruchtbaar, overal activiteit. Volop watermeloenen oogst, direct van het land de vrachtauto in. In Kyparissia vinden we een heerlijk plekkie aan het water. De mesienes moeten even de zon trotseren maar wij kunnen prima in de schaduw zitten. We zijn Jan even kwijt, was boodschappen doen maar na een appje met locatie zijn ze snel weer terug. We blijven hier wel zo'n anderhalf uur. HEERLIJK!!!

Dan verder noordwaarts, even de brandstof aanvullen, en we kunnen weer. Bij Zacharo verlaten we de grote weg om via ukkiepukkie wegjes richting Olympia te gaan. Het wordt weer heet, ik heb op zeker moment 38* op de meter. Schaduwplekken zijn helaas zeldzaam maar het lukt tóch een mooie stek te vinden. Motoren onder de takken in de schaduw, auto's niet helemaal maar voor ons is er een mooi stenen bankje en tafeltje. Volledig onder de grote boom en met een prachtige view! Weer een langere stop, belangrijk voor iedereen. Nog een kleine 30 km naar Olympia. Nét voor de aankomst moeten we nog even omrijden, paaltjes in de weg, vlak voor Ancient Olympia. Wat handig is dan een Garmin, even uitzoemen en je ziet zo een andere mogelijkheid.

Rond 15.45 zijn we bij hotel Prytanio. Geen zwembad dit keer maar wel keurige kamers met airco, helemaal oké!!! We nemen even de tijd voor ons zelf, om 18.15 treffen we elkaar weer. Lekker bier drinken, of wijn, of iets anders en dan later vast en zeker weer heerlijk Greek food.

Tot zover, team Greece!