T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Afzien!!!

Kalispera, goeienavond,

De titel klinkt onheilspellend maar zo is het niet bedoeld. Vandaag was zékers afzien. Niet vanwege de lengte van de route, niet vanwege al het moois wat wij weer moesten aanschouwen, gelukkig niet vanwege een technisch mankement aan één van de voertuigen. Niets van dat alles. Het was wárm, zeg maar heet!!! Direct bij vertrek stond de meter al op 30*, dat is dus om 10.00uur 's ochtends, pfff! Maar zéker net zo ongezellig was de verschroeiende harde wind. Het voelt als je rijdt zonder rijwind koeling. Een fóhn vanuut de Sahara ofzo.

Nou ja, het is nu eenmaal zo, we gaan door. Eerste stop is nog even bij de bandenman voor een klein dingetje aan het nieuwe bandje van Raymondo, in no time opgelost. Volgende stop is het gestrande smokkelschip vlak voor Gytheio. We nemen extra tijd voor eten, drinken en fruit. Dat is vandaag écht mega belangrijk!!! Daarna verder naar Sparta/Sparti, inmiddels toont de meter 37/38* gr. Pfff, het wordt nu écht pittig. Vóór we gaan beginnen aan de bergpas van Sparta naar Kalamata doen we nog een serieuze stop. Natuurlijk in de schaduw van grote Eucalyptus bomen. Dan gaan we, Jan en Klaarke willen nog proberen foto's te maken van de oude stad Mistras welke ligt direct bij het begin. De rest gaat rustig door. Wát een ruige wereld is dit, geweldig!!! Bijkomend voordeel is dat met het klimmen de temperatuur een beetje zakt. Ik zie een keer 28*. Voorbij de pashoogte van +/- 1350 m leggen we aan in een mooie haarspeldbocht bij een griekse taverne. Jan en Klaarke komen ook spoedig. Lekkere lunch en weer goed drinken. Iedereen is er weer goed bij!!!

Nu is het nog zo'n 90 km naar de overnachting aan de Ionische zee in Marathopolis. De gehoopte daling van temp komt helaas niet, integendeel. Het loop weer op naar 36* met ook weer de hete wind. Ik probeer flink door te trekken, iedereen, ik ook, heeft het wel even gehad!!! Ik bel al even om te melden dat we er aan komen, perfect!

Maar alle misère is op slag verdwenen als we aan gekomen zijn. Prachtige kamers, airco maar vooral een zwembad. Geweldig!!! Nu de zweetbende uit, wassen en ophangen en relaxen. De taverne voor vanavond is op loopafstand.

Morgen een korte etappe naar Olympia.

Groet uut Marathopolos, team Hellas!!!

Gerry

Das een heel stuk warmer dan hier ?

Anneloes

Wow, écht heet idd. Lang leve dan zo’n zwembad. Eet smakelijk.

Deetje

Wow wat een uitdaging en tof wat je allemaal ziet maar sterk dat jullie t doen ....pffffffff niet niks maar gelukkig die heerlijk afsluitingen elke avond, als kers op de taart. Geweldig hoe je alles weer smaakvol verteld..... We smullen lekker mee zo al dan niet in veel meer koelte en eigen huis en tuin hshaha

Mini Dennekamp

Heerlijke temperatuur voor de liefhebber. Mee Leu zeent wal wat eweant. Nog vuelle wille in dat mooje land. En let wel: as ne haann oet Griekenlaand in Hardenboarg kreejt, dan hef het snachts onwies hard eweejd.