T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Verder zuidwaarts.

Goodmorning, kalimera,

Gisterochtend zijn we weer vertrokken uit Nafplio. Rond 09.30 zaten we weer in het zadel. De meter stond toen al tegen de 30°. De route was voor mij ook onbekend, zij voerde ons bijna helemaal langs de Egeïsche zee kust naar bestemming Monemvasia. Kort samengevat: een schitterende aaneenschakeling van uitzichten, vergezichten! We hebben een paar keer genoten van een pauze op een prachtplek waar we konden parkeren in de schaduw van bomen, een houten gebouwtje of onder een knoepert van één boom. Wat verder naar het zuiden ging het toch nog serieus weer omhoog tot zo'n 850m. De weg werd daar ook toch wel wat minder. Plots telefoon, stoppen, Raymondo staat met een lekke band. Oeioei, voorband beschadigd op een scherpe rand. Wat nu?? Het thuisbreng reserve wiel achterop en het goede achterwiel naar voor. Was vrij snel gepiept, we kunnen verder afdalen. Als we weer in de bewoonde wereld zijn gaan Raymondo en Jan op zoek naar een hersteller, wij gaan verder naar het hotel. Vlak voor Monemvasia nog ff een stop met prachtview op de enorme "rotspuist" waarop Monemvasia verborgen ligt. Inmiddels hebben Raymondo en Jan al laten weten dat er al een hersteller is gevonden en dat een andere band al is gemonteerd. Wij wachten dan even op hen en samen gaan we naar het Iris Beach Hotel. Mooie kamers met prachtview én heerlijke koude pint!! Later gaan we eten in Monemvasia en kunnen zo nog mooi plaatjes maken en genieten van deze unieke plaats.

We zijn aangekomen op het zuidelijkste punt van onze Griekenland tour, we hebben inmiddels over de 3000 km, dus over de helft. Morgenochtend gaan we verder. Van de Egeïsche zee westwaarts naar de Ionische zee.

Els

Fijn dat jullie allen aan het genieten zijn en dat wij via deze blog toch als dat moois mee krijgen.
Een hele goede een mooie reis nog gewenst en groetjes aan ome Tiemen en tante Ans!