T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Golf van Korinthe naar Egeïsche zee.

Goedenacht,

Het is inmiddels 01.00 uur als ik nog even een verhaaltje in elkaar tik. Ik weet het, moet dat nu nog??? Morgen is het voor team Griekenland een rustdag dus géén wekker, geen op tied d'r uut dus het kan nog wel even . Vandaag zijn we dus van Nafpaktos aan de golf van Korinthe gereden naar Nea Makri aan de Egeïsche zee. Al met al zo'n 290 km. Opgestaan met prachtig weer, een héérlijk ontbijt en we zijn weer op weg. Het eerste gedeelte loopt pal langs de kust. Mooie uitzichten, vergezichten en een prima E65 waar we onze "grote mesienes" lekker kunnen laten bollen. Een koffiestop in de schaduw vlak aan de waterrand. In Itea tanken we nog een keer de boel vol en dan gaat het een beetje omhoog naar Delphi, bekend van het Orakel van Delphi uit de oude Griekse geschiedenis. Jan en Klaarke willen graag deze site bezoeken, de rest gaat genieten in de schaduw van een mega plataan van een bakkie en wat eten. We hebben afgesproken dat we elkaar wel weer treffen, ten laatste in Nea Makri, bij het overnachtingshotel.

We passeren de hoge toppen van het Parnassos gebergte en daarna dalen we langzaam naar de vlaktes waar veel landbouw plaatsvindt. Hoe verder we dalen hoe warmer het wordt. De meter in de display meld 32* tot 34*. Voorbij Thivia, het oude Thebe, maken we een stop. Broodje, ijsje en frappé. Een eind verder als we weer afslaan richting de kust sluiten J & K ook weer aan. Het laatste gedeelte loopt soms vlak langs de waterlijn, in de verte zien we het eiland Evia. Rond 18.15 komen we aan bij het Thomas Beach Hotel. Er is nog snel mogelijkheid om het zwembad te gebruiken, daarna opfrissen en dan gaan we weer lekker uit eten.

Wéér een heerlijke dag, morgen niks .

M.

Kees

Weer een mooie tour en nu genieten van de rustdag en raki en krassi of ouzo.