T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Via Albanië naar Hellas.

Kalinichta, goedenacht,

Ja, op het moment dat ik dit zit te tikken is het 00.30. Tijd om te gaan slapen, en snel! Maar dat gaat niet, eerst ff een verhaaltje. Na een goede nachtrust op de AF-Claudia, lekker kunnen uutsloapen, worden we gewekt met de mededeling dat de self-service weer open is voor ontbijt. Lekker, croissant, spiegeleitje, thee of koffie/cappuccino.

Spiegel gladde zee, zonnetje en aangename temperatuur. Toch wel lekker om zo een keer rustig tijd te kunnen nemen voor het Frühstück. Als we wat later aan de reling staan te turen, zien we daar nu Kroatië, Montenegro of al Albanië, dan ziet Raymondo plots een aantal dolfijnen!!! Whaw, steeds boven de waterlijn uitspringend begeleiden ze het schip. Voor Aniet en mij is dit de eerste keer sinds al die keren naar Greece dat we dit zien. Dit móet toch een goed voorteken zijn voor de rest van ons avontuur!!!

Om 12.00 leggen we aan in Dürres, Albanië. Mooi volgens schema. Als we op dek 3 staan te wachten om naar buiten te gaan ontstaan spontaan gesprekken met mede motorrijders. Uit Zwitserland, met roots in Macedonië. Waarheen gaat de reis? Rijden jullie ook BMW? Helemaal uit Holland??? We wensen elkaar een mooie tour en vooral gezonde terugkeer. Rond 13.15 zijn we weer op weg, het is al snel warm. Temp loopt op tot 31*. Albanië is voor ons nieuw. Er is veel te zien, niet alles is mooi, zeker het eerste gedeelte niet. Vanaf Vlöre word het zéker mooi. Eerst langs de kust waar echt veel wordt gebouwd en dan richting de bergen. De Llaghora-pas, klimmen tot 1100 m met haarspeldbochten in de 1e versnelling. Daarna een mega afdaling met spectaculaire uitzichten op zee!!! Geweldig!!!

Wat wel een dingetje gaat zijn is de factor tijd. Omdat we toch wel wat later konden beginnen aan deze etappe, omdat ik mij misschien toch iets heb verkeken op de route. De verwachte aankomst in Plataria, Griekenland, loopt naar 21.15. Maar een telefoontje met de gastheer schept duidelijkheid, geen probleem, we worden verwacht. Uiteindelijk is het 21.30 als we aankomen. Een uiterst vriendelijke ontvangst door de gastheer en gastvrouw die dus bijzonder goed Duits spreken. Dat maakt alles toch zeker iets makkelijker. We kunnen direct afspreken hoe laat we willen Frühstücken. Snel opfrissen en met de auto's naar Plataria voor lekker eten. Het wordt een écht gezellige, heerlijke maaltijd, biertje, wijntje, watertje én natuurlijk afgesloten met echte Ouzo!!!

Een pittige, lange, maar prachtige rit door Albanië, geweldig!!! Afgesloten met een échte Griekse maaltijd.

Morgen naar Meteora.

Kalinichta, T&A, M&A, J&K, R&R.

Jan en mini

Wat hebben jullie weer een mooie reis gehard . Ik wens jullie weer een mooie reis gr van ons en

Anneloes

Wat een heerlijk verhaal! Blij dat jullie goed in Greece zijn aangekomen én er al een echte, heerlijke, ontspannen Griekse avond op hebben zitten.