T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Naar Griekenland!!!

Kalimera, Yassas,

Tien jaar na onze "Noordkaap-roadtrip 2012", vijf jaar na de "ontdek-Scotland-reis 2017" gaan we opnieuw een serieuze motortrip maken . Destijds was een reden om te gaan het feit dat ik toen 50 jaar was geworden, nu zal ik inmiddels 60 jaar zijn. Voor mij een mooie reden om aan de mede reizigers voor te stellen om nog eens weer een prachtreis te gaan maken. Het laat zich raden, er waren al snel geïnteresseerden . Let wél: deze verkennende voorbereidingen vonden al plaats in januari 2020 .

Het volgende punt is dan: waar naar toe??? Ik had eigenlijk wel een beetje in mijn hoofd zitten om nog eens op de motor naar Sicilië te gaan óf, misschien nóg wel leuker, een motorreis naar het inmiddels bij mij wel redelijk bekende Griekenland. Wel, hier waren wij het samen dus al snel over eens. Griekenland is als bestemming een waardig opvolger van de 2012-reis. Omdát deze bestemming voor mij niet meer totaal vreemd is, is een bijkomend voordeel dat we zelf een rondreis kunnen maken. Nou ja, helemaal zelf ook weer niet, ik heb wel een beetje gekeken bij bestaande rondreizen en hier en daar ideeën opgedaan.

Vervolgens kwam 2021 voorbij. Gedurende dit "C.....jaar" stond het idee een beetje in de wacht, op een laag pitje. Maar zo vlak voor de jaarwisseling zijn we serieus begonnen met de voorbereiding. Inmiddels hadden ook Anita en Raymondo aangehaakt, met de auto mee te reizen. Toen wat later óók broer Jan en schoonzus Klaarke geïnteresseerd waren in deze onderneming was het duidelijk! We gaan deze reis met z'n achten maken!!! Een TOP-idee!!! Nu was het zéker zaak met de planning aan te vangen, Met z'n achten of met z'n vieren is wel even iets anders. Overnachtingen, ferry overtochten, etc.

Inmiddels staat de route wel zo'n beetje vast, overnachtingen zijn al geboekt en de ferry voor de heenreis is ook al geregeld. In een eerste idee was er nog sprake van een overtocht vanaf Ancona(It) naar Igoumenitsa(Gr) maar dit is inmiddels gewijzigd in overtocht van Ancona naar Dürres(Albanië). Beter qua ferry-tijden én nog een extra land om doorheen te reizen naar Griekenland. Voor de trip naar Ancona nemen we 3 dagen, voor de rondreis vanaf Albanië en door Griekenland hebben we 9 dagen. De terugreis zal gaan vanaf Patras, op de Peloponnesos, met de ferry naar Bari(It) en vervolgens door Italië, Oostenrijk en Duitsland naar huis.

Op dinsdag 24 mei gaat het van start! We gaan weer ontzettend veel zien, héél véél kilometers zullen worden afgelegd, onwaarschijnlijk veel foto's gemaakt en ik zal proberen dit weblog regelmatig van updates te voorzien. Tot dan kunnen we alleen hopen het weer mogelijk zal zijn om redelijk "normaal' te reizen.

Groeten,T&A, M&A, J&K, R&R.

Reacties

Reacties

Renate

Mooi samengevat ?

Eerhard

Mooie uitdaging. Wie reist kan verhalen vertellen. Ik denk dat er wel verhalen te vertellen zijn. Wens jullie allen veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!