T&A.M&A.J&K.R&R op reis!

Aangekomen in Schotland!

Good evening from Scotland. Ja we zijn inmiddels in Pitlochry, zo'n 60 km boven Edingburg. Gisteren zijn we rond 13.30 uut Zwolle vertrokken naar IJmuiden. Via de A50 naar Kampen, dan de polder door naar Lelystad en over de dijk naar Enkhuizen. We hadden nog een toeristische route langs het IJsselmeer en door de Noord-hollandse polders maar bij Enkhuizen hebben we besloten een directe route naar IJmuiden te nemen zodat we mooi tijd hebben om even de tank vol te doen en op tijd in te checken. Even na vieren rijden we aan boord van de "King Seaways". Exact 17.30 gaan de trossen los en varen we uit. Heerlijk gegeten en goed slapen.

Vanochtend om 09.00, engelse tijd, legt de King Seaways aan, 09.30 staan we buiten. Het miezert, regen jasje aan en gaan. Nog in de stad mis ik een afslag en zijn we elkaar even kwijt maar al snel rijden we de stad uit. Nog steeds regen maar in het noorden zijn al blauwe luchten zichtbaar. Om 12.00 passeren we de "Scottish Border en, hoe mooi, de regen ligt achter ons, de lucht is blauw, het wordt gewoonweg onwijs genieten van het werkelijk prachtige landschap. Mooie heuvels, enorme vlaktes met al bruine varens, los lopende schapen, koeien en paarden, mooie bossen en vooral droge weggetjes.

Pas bij Edinburg wordt het een beetje drukker. Via de mega grote "Forth Road Bride" gaat het verder noordwaarts. Even een stukkie A9 Motorway, ook wel lekker. Wroemmmm! Een regenboog zien we ook nog maar het blijft zonnig en droog. Om 17.15 staan we voor het "Fisher's Hotel" in Pitlochry. Inchecken, parkeren, douchen en dan lekkere pint bij het eten.

Wat een prachtige, heerlijke mooie weer dag hebben we gehad op de "first day in Scotland"!!! Morgen verder naar Oban.

Greetings from Scotland, T.R.A.M.